Obserwatorzy

czwartek, 8 grudnia 2016

Recenzja, "Igłą Malowane", Nr 6/2016


Zaczynam niestandardowo, bo od podziękowań dla Coricamo i Redakcji. Wraz z "Igłą Malowane" Nr 6/2016 przybyły do mnie podziękowania oraz zestaw do haftu. Dziękuję serdecznie za podarunek - będę miała możliwość wypróbowania haftu koralikowego.

Hasłem przewodnim tego egzemplarza dwumiesięcznika jest Świąteczny blask. Myślę, że te z nas rękodzielniczek, które czekały na wzory w klimatach Bożonarodzeniowych mogą czuć się usatysfakcjonowane - chociaż pewnie nie umilkną głosy, że aby zdążyć z ich wyszyciem powinny pojawić się w poprzednim numerze. 

Kalejdoskop świątecznych obrazków rozpoczynają Kartki Bożonarodzeniowe utrzymane w biało-czerwonej kolorystyce. 


Od karteczek przechodzimy do Haftowanych pierniczków na plastikowej kanwie, które idealnie wpasują się w każdą choineczkę.


 Tych dziesięć malutkich retro wzorków przypominają mi ozdoby choinkowe na choince mojej prababci. Były niepowtarzalne. Zrobiło się sentymentalnie...

Kolejnymi "drobnymi" hafcikami są Śnieżynki, które z tymi z ostatnich "Twórczych Inspiracji" (Nr 6/2016) stworzą wyjątkowo zimowy komplet.


 Swoistą wisienką na torcie jest propozycja Redakcji na Serwetkę ze śnieżynkami.

Jeśli pokusimy się o stworzenie Bombek ze śnieżynkami zamieszczonych we wspomnianym już numerze "Twórczych..." to możemy stworzyć niepowtarzalną kolekcje ozdób zimowo-świątecznych. 

Skoro przywołałam już poprzednią recenzowaną przeze mnie gazetę, to muszę wspomnieć o Świątecznym skarzciku. 

 Jego dwaj koledzy na pewno ucieszą się z choineczki, którą dziarsko taszczy.



Pozostając w zimowych klimatach muszę wspomnieć o wyjątkowym motywie latarni, który mógł być niezamierzonym, ale bardzo rzucił mi się w oczy. Latarnie znajdziemy aż w trzech propozycjach na zimowe hafty.

Po raz pierwszy spotykamy ją w Paryskim szyku, gdzie na pewno pierwsze skrzypce gra dama w czerwonej kurteczce...


Drugi raz latarenka jest elementem Zimowego wieczoru...


Trzecim wzorem jest Zegar zimowy.


Co do samego zegara -  mam nadzieję, że pojawią się także inne propozycje. Może jakiś do dziecięcego pokoju? Chętnie wyszyłabym niejeden. Może Redakcja pomyślałaby o opracowaniu kursu na stworzenie zegara (instalacji mechanizmu itp), ale to już raczej propozycja do "Twórczych Inspiracji". Dużo tych "może", ale może...

 Cieszę się, że Redakcja pamiętała także o kwiatowym wzorze. Zimowy bukiet - Ciemierniki na pewno przypadną do gustu amatorkom podobnych haftów.


Pamiętajmy, że wśród nas są nie tylko entuzjastki krzyżyków. "Igłą..." proponuje także Świąteczny wianuszek do wyszycia haftem wstążeczkowym. 


Cieszę się, że za każdym razem Redakcja zamieszcza kurs wykonania tego haftu.

Korowód zimowo-świątecznych wzorów zamyka sampler Szczęśliwego Nowego Roku. Niestety mnie nie rzucił na kolana a tym samym nie przekonał do polubienia tego typu obrazków.


Chyba nic na to nie poradzę, chociaż ciekawym doświadczeniem jest przekonanie się jak brzmią życzenia Noworoczne w innych językach.

 Na tym mogę zakończyć pisanie o tematyce zimowej. "Igłą Malowane" ma także ofertę dla hafciarek gustujących w dziecięcych wzorach.


Przywitajmy w domu maluszka to bardzo sympatyczna propozycja. Mnie szczególnie przypadł do gustu motylek, ale myślę, że słonik i kwiatuszki też zostaną przychylnie przez Was przyjęte.

Tutaj muszę zwrócić uwagę na krótki artykuł o kolorach i kokardach. 

Przeczytałam go jednym tchem i podejrzewam, że jeszcze nie raz do niego wrócę.

Na zakończenie przyznam, że miło było spojrzeć na Galerię... 


4 komentarze:

  1. Ciekawie połączyła Pani wzory z Twórczych Inspiracji z wzorami z " Igłą Malowane". Świetnie do siebie pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesująca recenzja, fajnie się czytało:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Paryski szyk mi wpadł w oko :)
    Fajnie napisałaś tę recenzję, faktycznie motyw latarni się pojawia :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony ślad.