Obserwatorzy

środa, 21 września 2016

Recenzja - "Igłą Malowane", Nr 5/2016

Dziś przyszło mi przedstawić piąty numer "Igłą Malowane", który dotarł do mnie w poniedziałek. Hasło przewodnie to Wspomnienia z wakacji i rzeczywiście Redakcja oferuje sporo letnich haftów, choć nie wiem, czy nie wypadałoby pomyśleć już o pięknych jesiennych barwach.

Amatorzy morskich klimatów na pewno będą usatysfakcjonowani małymi hafcikami Morskich motywów.


Jednak szczególna uwagę przyciąga szczególne trio. Latarnie morskie na pewno stworzą ładny tryptyk, pomimo iż jedna jest większa od dwóch pozostałych.
Myślę, że będzie to bardzo ciekawy efekt.

Również miłośnicy kotów mogą czuć się dopieszczeni. Na łamach dwumiesięcznika tym razem znajdziemy dwa kocie wzory. Tęczowy kot idealnie pasuje na poduszkę - tutaj muszę zaznaczyć, że znajdziemy również bogatą ofertę Coricamo, a wśród nich ramki, materiały, poszewki na poduszki, akcesoria hafciarskie.


Drugim kocim wzorem jest Kotek na drabinie. Wzór opracowany na podstawie zdjęcia zrobionego przez zwyciężczynię konkursu ogłoszonego i rozstrzygniętego jakiś czas temu na Facebooku.

Skoro wspomniałam już o moich gustach, a raczej zaznaczyłam co mi się nie spodobało, to napiszę o Bajecznej Toskanii zupełnie nie w moich klimatach.


Haft na pewno kolorowy i przyjemny do wyszywania, ale nie dla mnie. Jednak myślę, że znajdzie on swoje grono fanek.

Osobiście bardzo spodobały mi się słoneczniki jako motyw zdobniczy obrusu. Może kiedyś skuszę się na wyszycie takowego.


Chętnie wyszyłabym także Piękność z sawanny I - może niekoniecznie dla siebie, ale gdyby komuś się spodobała to bardzo chętnie sięgnęłabym po ten zestaw kolorów. 


Oznaczenie haftu rzymska jedynką sugeruje powstanie serii afrykańskich kobiet (wzorów). Osobiście mnie to cieszy. 

Jedynym jesiennym akcentem są Osty. Wzór widziałam już na Facebooku i o ile dobrze pamiętam również był przedmiotem konkursu. Przyciągnął wtedy moja uwagę i muszę przyznać, że nadal intryguje.


Wesołe zwierzaki to ostatnia propozycja Redakcji dla haftujących krzyżykami. Małe, kolorowe wzorki idealne jako ozdoby dziecięcych pokoi.



 W gazecie znajdziemy również wzór Barwnego bukietu, ale to propozycja dla wyszywających wstążkami lub tych, którzy chcieliby spróbować haftu wstążeczkowego - do wzoru dołączono bardzo dobrze opracowany kurs do nauki haftu wstążeczkowego.

Szczerze przyznaje, że liczyłam na bardziej jesiennym numer czasopisma, ale miło jest powspominać jeszcze minione lato. Mam nadzieję, że kolejny numer będzie już wprowadzał atmosferę Świąt Bożego Narodzenia.

2 komentarze:

  1. Jakoś mam wrażenie, że ciężko im się dostosować do aktualnej pory roku :) Ale ta piękność z sawanny kusząca jest :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony ślad.